vrijdag 25 april 2014

Cyprus: dag 6

Zaterdag 19 april

Niks gepland, dus uitslapen is toegestaan!
Na een uitgebreid ontbijt gaat Pascal "loopband-lopen" en ik schrijf mijn blogverhaal, met uitzicht op het Kyreniagebergte en het St. Hilarion kasteel. Het gebeurt dus verschillende keren dat ik weg droom bij het aanschouwen van dit prachtig berglandschap.


Alles gebeurt vandaag relax, zo ook de middaglunch.
In de namiddag gaan we samen met mijn schoonzus op stap, we brengen een bezoek aan het Sint Hilarion kasteel. Dit is samen met Kantara, dat we gisteren bezochten, één van de 3 kruisvaarderskastelen van het vijfvingerig gebergte.


Het kasteel heeft als basis de grote vierkante rotsblok. Verder werden er tussen kleinere rotsen muren als verbinding gemaakt en zo kwam men tot een immens groot kasteel dat uit 3 verschillende secties bestaat.
St. Hilarion ligt op 723 m boven de zeespiegel en zou als inspiratie gebruikt zijn voor het sprookje van Sneeuwwitje.














Terwijl we daar rondlopen komt er lage bewolking opzetten, wat het kasteel een magische en mysterieuze indruk geeft.

Om helemaal aan de top te geraken, moeten we wel serieus veel trappen te doen, maar het is zeker de moeite waard! Het uitzicht is adembenemend!



Na de terugrit is het tijd voor vervroegd aperitief en diner, want 's avonds willen we nog even profiteren van de huurauto van mijn schoonzus; we gaan iets drinken in het gezellige haventje van Kyrenia.


1 opmerking: