woensdag 1 augustus 2018

Ierland: Dag 4

Dinsdag 10 juli 2018

Om half 9 staan we op. Na een stevig ontbijt vertrekken we, na eerst service te hebben gedaan, naar Midleton.
Hier bezoeken we Jameson’s distillary: de grootste whiskeystokerij van Ierland.

We worden hier gedurende anderhalf uur ondergedompeld in de geschiedenis en de geheimen van het brouwen van whiskey. Op het einde van de toer volgt uiteraard ook een proeverij!

En tot slot krijgen we nog een cocktail op basis van whiskey aangeboden… van het huis!
Ons aperitief hebben we alvast gehad.

We zetten onze tocht verder richting Mizen Head.
Ergens onderweg, langs de kant van de weg, stoppen we even om een boterham te eten.
En dan rijden we vlug verder.
Onderweg komen we nog een paar leuke dorpjes tegen, o.a. Ballydehop, Skull,… maar we kunnen hier helaas niet stoppen: er is nergens plaats om te parkeren. Dit is een groot nadeel in Ierland; voor campers is er zelden of nooit parking voorzien!

Uiteindelijk houden we halt op de Barley Cove Holiday Camping. Van hieruit wil ik een wandeling maken naar Three Castles Head. Maar we vinden de startplaats niet en aan de receptie kan men mij ook niet echt verder helpen… Jammer!
Dan gaan we voor het alternatief: we nemen de plooifietsen en rijden naar Mizen Head. Dit is de meest zuidwestelijke punt van Ierland.

Aangezien het al na 18 u is, is het bezoekerscentrum al gesloten… alweer jammer! Want hier kon je via een metalen brug over een stukje van de oceaan lopen en het water wild tegen de rotsen zien klotsen.
Maar… we zijn toch niet voor niets tot hier gereden, want we komen hier onze Aalsterse buren tegen, die hier de camper opgesteld hebben voor de nacht.

Na een gezellige babbel met aperitief fietsen we terug … of meer zelfs … we fietsen nog verder door naar Crookhaven, waar we met zicht op de plezierbootjes aan de jachtclub een hamburger met frietjes eten.
De dag wordt afgesloten met het schrijven van dit verslag terwijl Pascal de mogelijkheden voor morgen bekijkt.