dinsdag 27 februari 2018

Lapland: dag 7

Vrijdag 9 februari
Voorlaatste (of eerder laatste?) dag voor 3 van onze reisgenoten. Mama, papa en Lauren gaan morgen naar huis.
Pascal en ik blijven nog een extra weekje!
We beginnen de dag in alle rust, en genieten van het eekhoorntje dat aan onze chalet zit.

Om 10u45 worden we opgehaald voor de scootertocht naar de huskyfarm.
We = iedereen uitgezonderd mezelf. Ik doe vandaag niet mee. Ik ga wel even mee naar het bureau van Snowfun Safari waar de tocht begint.
Mijn taak bestaat er hier uit wat leuke foto's te nemen alvorens de scooters vertrekken.
Vervolgens ga ik rustig wat "shoppen", 't is te zeggen vooral gaan rondneuzen in de winkeltjes. Tenslotte doe ik mijn boodschappen voor wat vanavond een rendier stoofpotje moet worden.
De anderen worden onderweg op de scootertocht geconfronteerd met een scooterongeval: iemand die van zijn scooter gevallen is en deze is vervolgens tegen een boom terechtgekomen.
Hun gids voelde zich uiteraard verantwoordelijk om de hulpdiensten te verwittigen en te wachten tot deze ter plaatse waren. Uiteraard werd ook de huskyfarm op de hoogte gebracht dat een aantal deelnemers later zouden arriveren.
Maar de hondjes stonden toch al opgetuigd te wachten, klaar voor hun sledetocht.

Pascal en Lauren besturen de slee terwijl mama en papa op hun gemakske in de slee genieten van het hele gebeuren. Van wisselen van plaats is er helemaal géén sprake!












Na de sledetocht werd iedereen nog verwelkomd in een lekker warme hut, rond een gezellig warm haardvuur. Hier werd nog een bessensapje met huisbereid koekje geserveerd.
Pascal en Lauren brachten mama en papa weer veilig terug thuis met de scooters.
Alweer een mooie activiteit!
Ondertussen heb ik een heel rustig dagje in de chalet gehad: stofzuigen, eten, lezen, rendierstoofpotje klaarmaken, dutje doen,....
Omstreeks 16u is iedereen weer samen thuis.
Pascal en ik gaan nog even tot in de supermarkt; ik wil Lauren morgen een zakje snoep en een lekkere kaneelbol meegeven voor tijdens de terugreis.
OMG... wat ga ik haar missen volgende week!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten