zaterdag 27 augustus 2016

Noorwegen: The ScanPods on tour: dag 12

Woensdag  3 augustus 2016

Ik word wakker omstreeks 8 u 30.
Ik denk dat de zon schijnt. Maar er zijn helaas ook een hele hoop wolken van de partij. Maar we blijven positief!
Na het ontbijt gaan we een uurtje fietsen.

Vervolgens trekken we er te voet op uit: we vertrekken langs een uitloper van de Peer Gynt Vegen en wandelen naar Bingsbu, goed voor 5,5 km.
Onderweg komen we koetjes tegen, alsook een sissende adder: de hoggorm, de enige giftige slang in Noorwegen.

In Bingsbu nemen we nog een klein paadje naar de top van Sprenpiggen. Ondertussen bevinden we ons op 1329 m hoogte. Dat betekent dat we maar liefst 426 m gestegen zijn. Van op de top hebben we een mega prachtig panoramisch beeld van 360° over de Jotunheimen. O zo nice!
Op de terugweg hoor ik nog een specht en zie ik nog een eekhoorntje.... Lauren ik bewonderen deze 2 diertjes uitgebreid.

Terug aan de mobilhome is het tijd voor wat verfrissing, eten en vertrekken.
Weg 255 is een weg om, alweer, van te genieten, en zeker ook eentje om te onthouden om in een latere reis te fietsen.
Aangekomen in Lillehammer doen we eerst service op een camping/toeristsenter, plunderen we vervolgens de Coop en gaan ons tenslotte settelen aan de schansen.

Helaas is het juist te laat om met de zetellift naar boven te gaan. Dus dat staat morgenochtend alvast op onze planning.
Dan rest er dus nog 1 ding: aperitieven en koken.
Maar als verrassing neemt Lauren ons na het eten nog even mee voor een korte wandeling door het bos tot aan een prachtige waterval. Het klim - en klauterwerk over rotsen was zeer de moeite waard.
En dan komt nog het leukste van heel de avond: de afwas!