zaterdag 27 augustus 2016

Noorwegen: The ScanPods on tour: dag 14

Vrijdag 5 augustus 2016

Pascal en ik zijn vroeg uit de veren en laten de kids rustig verder slapen terwijl wij koers zetten naar Vestby. Daar wachten de outletstores van Norrøna, Filippa K, Björn Borg en Moods of Norway op ons.
Maar bij aankomst (9 u) is de parking nog volledig leeg. We ontbijten op ons gemak en maken ons shop-klaar.
Ondertussen komen de eerste kopers aan en voelen we onze koopkriebels ook toenemen. Yes we gaan ervoor!
Maar al vlug loop ik een eerste teleurstelling op: bij Norrøna vind ik het regenjasje waar ik zo op gehoopt had, helaas niet.
Bij Filippa K vind ik wel nog een leuke winterpull... verder zijn het vooral Lauren en Pascal die redelijk goed hun gerief vinden. Ja, het moet niet altijd de mama zijn hé die centjes uitgeeft... En tot mijn verbazing vindt Jozef het shoppen ook precies wel leuk; ook hij vindt blijkbaar zijn goesting!
Na 2 u shopplezier wordt ons bed volgepropt met overvolle zakjes en kunnen we verder richting Zweden rijden.

In Svinnesund, net vóór de grens moeten we nog even stoppen voor onze Tax refund papieren in orde te brengen en dan ... gas geven tot in Malmø.
We parkeren ons hier zo goed als onder de Turning Torso. We zijn nog net op tijd om de mooi zonsondergang te fotograferen.


Vervolgens zoeken we ons een gezellig restaurantje om nog snel iets te eten. Het wordt Italiaans.


Op de terugweg naar Elliot wordt de Turning Torso nog van alle kanten in al zijn glorie op onze cameraschijf vastgelegd. Iets wat ondertussen ook al een jaarlijkse gewoonte geworden is. Hij moet maar zo mooi en imposant niet zijn!







Onderweg bekent Jozef: "Noorwegen is zó veel mooier dan ik gedacht had, het heeft al mijn verwachtingen zeker ingelost, zelfs vér overtroffen!"
En met deze woorden zijn wij héél blij want dat betekent voor ons: missie geslaagd!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten