maandag 12 september 2022

Zweden 2022: dag 8

 

Woensdag 29 juni 2022

Opstaan met zonneschijn. Zalig!

De ochtend verloopt rustig. Ontbijt, gaan douchen, wat lezen …

Pascal en ik gaan nog eens terug naar "elefant kvarteret" om de prachtige huisjes nu ook eens in het zonlicht te kunnen bewonderen. En als bij wonder ontdekken we nog een extra steegje dat uitkomt op een centraal plein. Hier staan nog meer oude charmante huisjes bij elkaar. De echte gamla stan van Oskarshamn. Vandaag, op het tweede zicht, én met zonlicht, lijkt Oskarshamn nog zo slecht en lelijk niet te zijn!

klysgränd Oskarshamn

Na ons wandelingetje is het wachten op een telefoon van de verzekeringsagent. Hij zal een offerte maken voor ons huis. En dan opnieuw wachten tot het inschepen voor de boot naar Gotland. Om stipt 14u10 varen we de haven uit. We zijn vertrokken voor een tocht van 3u!




Om 17u05 rijden wij als eerste van de boot op Gotland. Nog geen 10 km verder zien we al een eerste pijl naar een bezienswaardigheid. Doen? Bah ja, waarom niet. Het pad leidt ons naar de höga klinten. En of de kliffen er hoog zijn! Van daar hebben we een prachtig zicht op een stukje van de Westkust van het eiland.



We vervolgen onze weg naar Tofte strand, waar we ons parkeren en zullen blijven staan voor de nacht (30€). Lauren krijgt hier een schitterend idee: laat ons eten in het zonnetje op het strand! Koken doe ik in de mobilhome, ik maak er een éénpansgerecht van! Met kommetjes, stoelen, tafeltje en wijn verhuizen we naar het strand, waar we genieten van een mooi zicht, namelijk een beginnende zonsondergang én lekker eten. Lauren blijft nog wat langer op het strand zitten, terwijl Pascal en ik een korte wandeling maken in het Smågårde naturskog en daarna nog wat verder kuieren door de straten van Tofta strand. Om 22u hou ik het voor bekeken en ga in bed nog wat lezen alvorens mijn oogjes toe te knijpen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten